Jönnek a Peugeot-Citroen kis turbómotorjai
Ahogy már korábban is sejteni lehetett, a Peugeot is megkezdte az átállást a kis benzinmotorokra. Az 1 és 1,2 literes szívómotorok csak a kezdetet jelentették, hamarosan jönnek a turbós háromhengeresek is.
Az új motorok a nagyobbik, 1,2 literes háromhengeres Puretech blokk köré épülnek. Eleinte kétféle teljesítményszinttel lesznek elérhetők, 110 illetve 130 lóerővel. Így mindkét, a BMW-től átvett négyhengeres szívómotor, az 1,4 literes 95 lóerős és az 1,6 literes 120 lóerős kiváltására is alkalmasak lehetnek. A turbós 1,6 literes motorok, amelyek lassan a BMW Mini modelljeiből is kikopnak, várhatóan maradnak még egy darabig, bár egyes feltételezések szerint az 1,2 literes háromhengeres egy tovább emelt teljesítményű változatával leváltható lenne a 155 lóerős 1,6 literes turbómotor is.
Az új turbómotorok bevezetésének egyik elsődleges oka – azon túl, hogy a BMW-Peugeot motorgyártási együttműködés lassan kifullad – a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése. A 110 lóerős változat a Peugeot 308-asban csupán 102, a 130 lovas pedig 107 g/km-es szén-dioxid-kibocsátást produkál, ami az autó méreteit nézve kiváló eredménynek tűnik. Az új motor egyébként hasonló, apró de különlegesen nagy fordulatszámú turbófeltöltővel készül, mint az ezres Ford Ecoboost motor – a járókerék itt is percenként 240 ezres fordulaton forog csúcsra járatva – és ugyanúgy nagynyomású, 200 baros közvetlen befecskendezést használtak a tervezők. A gyári szakemberek szerint a maximális nyomaték 95%-a végig rendelkezésre áll 1500-as és 3500-as fordulatszám között, ami ráadásként kellemes vezethetőséget ígér.
Bár a gyártás előkészítése már megkezdődött, csak jövő márciusban kezdik bevezetni az új motorokat. Először a Peugeot 308-as és a Citroen C4, majd a Peugeot 208-as, végül júliusban a Citroen C3-as és DS3-as típus kapja meg a turbós háromhengereseket.