Az első Toyota BMW-motorral
A Toyota jövő januárban kezdi meg az új, BMW dízelmotoros Verso gyártását. Kezdetnek a németek legkisebb dízelmotorját kezdik használni, amelyet eredetileg a Mini számára fejlesztettek ki.
A japán gyártó által átvett dízelmotor viszonylag friss konstrukció: 2010 szeptemberében váltotta le az összes Miniben a Peugeot 1,6 literes turbódízelét. Ez is 1,6 literes és 110 lóerős, jelenleg a Mini One dízel-változataiba építik. Logikus döntés a Toyota részéről, hogy épp ezt a motort veszi át elsőként, hisz ilyen méretű, korszerű dízele nincs a japán gyártónak, és nyilván nem is költöttek volna szívesen egy új blokk kifejlesztésére.
A dízelmotor átvétele persze nem volt egyszerű: új motorfelfüggesztést, lendkereket és váltóházat kellett tervezni, hogy a BMW négyhengeresét beépíthessék a Toyota egyterűjébe. A legnagyobb kihívást a projektet irányító Gerald Killman szerint mégsem ezeknek a problémáknak a megoldása jelentette, hanem hogy kommunikációra bírják a BMW motorelektronikáját a Toyota fedélzeti rendszereivel.
Valószínű, hogy nem az 1,6 literes dízel lesz az egyetlen, amelyet a Toyota átvesz, hisz jelenleg használt 2 és 2,2 literes dízelmotorjaik fejlesztését is leállították, azaz valószínű, hogy ezek helyett a BMW kétliteres dízelét vetik majd be. Természetesen egyszerűbb dolguk lesz, ha nem egy már meglevő modellt kell átalakítaniuk az új motorhoz, így a teljes váltásra várhatóan csak azután kerül majd sor, hogy a jelenlegi Toyota palettát leváltják.
A BMW és a Toyota a dízelmotorok átvételéről még 2011 decemberében állapodott meg, de azóta nyilvánosságra hozták, hogy további területeken is keresik az együttműködés lehetőségét. Egyebek közt szóba került egy közös sportkocsi-padlólemez kialakítása, valamint a Lítium-levegő akkumulátorok és az üzemanyagcellák közös fejlesztése.