Hogyan menekül meg az Alfa Romeo?
A Fiat jó vásárt csinált a Chryslerrel, jól muzsikál a Ferrari és Maserati, sőt, a Fiattal is tarolnak Észak-Amerikában, de az Alfa Romeóval nem tudnak zöld ágra vergődni. De talán majd most.
Az Alfa Romeo nem igazán talált magára az elmúlt bő egy évtizedben. Voltak sikeres modellek, mint a 156-os, sőt, Év Autója címek is, ennek ellenére az eladások csökkenése megállíthatatlannak tűnik. Úgy néz ki, az idei lesz az első év 1969 óta, amikor 100 ezernél kevesebb autó talál gazdára, annak ellenére, hogy az elmúlt tíz évben szinte mindent megpróbáltak már. A sikertelenség okait egyelőre valószínűleg a Fiatnál sem tudják – talán a gyártási minőség, talán a megfelelő típusok hiánya – de az tény, hogy vagy tucatszor halasztották már el a márka amerikai piaci bevezetését, ami pedig biztosan segítene a növekedés beindításában.
Egyelőre annyi biztos, hogy a Fiat vezetése nem mond le az Alfa Romeóról. Sergio Marchionne és csapata inkább újabb ötéves akciótervet ír, amelyet állítólag már a jövő év elején nyilvánosságra szeretnének hozni. Mintaképp a Maserati szolgál, amely egyetlen év alatt 6300-ról 16000-re növelte az értékesített autói számát, és az idén várhatóan még tovább növekszik. Ám ahhoz, hogy a márka jövője valóban derűsebb legyen, mindenképp egész sor új Alfa Romeóra lesz szükség, olyanokra, amelyek egyformán vonzónak bizonyulnak Európában és Észak-Amerikában is.