Van abban valami groteszk, hogy a Mini, amely épp korának egyik legkisebb autójával lett világhírű, most épp egy igazi városi apróság gyártását nem engedheti meg magának. A szándék és az elképzelés adott, meg is mutatták a Rocketman tanulmány révén, viszont a műszaki feltételek megteremtése túl drága volna.
A Mini modellválasztékért felelős igazgatója, Pat McKenna azt mondja, a kisautó-projektet ugyan befagyasztották, de még nem mondtak le róla teljesen. „Az egyetlen módja, hogy gyárthassuk a kisautót, ha találunk hozzá egy partnert.” – mondta. A probléma a megfelelő platform hiánya: a többi jövőbeli Mini alapjául szolgáló UKL padlólemez ugyanis nem zsugorítható kisebbre a harmadik generációs Mini méreténél – egy 3,6 méter körüli kiskocsihoz túl robusztusak a főegységei. Egy új padlólemez kifejlesztése viszont túl sokba kerülne a BMW-nek, ahhoz képest, hogy a típusból éves szinten jó ha százezer példányt el lehetne adni.
A problémát tovább nehezíti, hogy a Mininek komoly elvárásai vannak az átvett platformmal kapcsolatban – úgy néz ki, akármilyen műszaki alapokat nem hajlandók átvenni. Márpedig a kisautókat egyszerű, olcsó megoldások jellemzik. Állítólag több lehetőséget is megvizsgáltak – van is a BMW-nek több olyan partnere, például a Peugeot és a Toyota, amelyek gyártanak kisautókat – de eddig nem találták meg a megfelelő padlólemezt.