Kiszivárgott az új Ford Mustang
Régóta tudjuk, hogy az új Mustang kisebb lesz, mint az elődje, de a részleteket eddig legfeljebb sejthettük a kémfotók alapján, mivel minden prototípust alaposan álcázott a Ford. Most azonban lelepleződött az autó, az Autoweek jövő heti számának köszönhetően.
Aki attól tartott, hogy a kisebb Mustang nem lesz elég érdekes vagy jellegzetes, most fellélegezhet. A Ford kupéja megtartott valamit közvetlen elődei karakteréből, mégis jóval korszerűbb autó benyomását kelti. Az orr-rész a trapéz-forma hűtőráccsal ugyan jobban hasonlít a rossz emlékű Mustang II sorozatra, mint a legendát megalapozó első generációra, viszont mégiscsak jellegzetesen Mustangos, és emellett még a Ford egyen-arculatához is passzol. Az alacsony, csíkszerű fényszórók is enyhítik az autó múltidéző jellegét, de a Ford szerencsére nem követte el azt a hibát, amit a 80-as és 90-es években, amikor a Mustang sem volt sokkal jellegzetesebb, mint egy korabeli Escort.
Az autó farrészén már erősebben érezni a múltbatekintést: a tripla hátsó lámpákat ezúttal is megtartották, így a Mustang hátulról is azonnal felismerhető. A méretek csökkenése leginkább az alacsony és rövid tetővonalon látszik – az új Mustang ránézésre közelebb áll a Nissan Z sportkocsijaihoz, mint korábban. A hírek szerint a méretcsökkenés az autó tömegén is érezhető lesz: állítólag úgy 90 kilogrammal lesz könnyebb az új modell az elődjénél. A motorválaszték háromtagúnak ígérkezik, lesz négyhengeres változat 2,3 literes turbómotorral és legalább 275 lóerővel, de a jelenlegi Mustang motorjai is felbukkannak az új modellben: a 3,7 literes V6-os várhatóan 305, az 5 literes, 32 szelepes V8-as 420 lóerő körül lesz.
A 2014-es Mustang egyik legfontosabb újdonsága azonban nem a forma vagy a motorválaszték, hanem az a tény, hogy a világon mindenütt kapható lesz az egységes modellpaletta részeként, Európában és Ázsiában épp úgy, mint Észak- vagy Dél-Amerikában. Így a továbbiakban mi sem szorulunk szürkeimportra, lesznek kifejezetten nekünk szánt változatok is.