Radikális döntést hozott a GM: 2015 végén megszüntetik a Chevrolet márka forgalmazását egész Európában. Lesznek, akik megsiratják, de az Opel dörzsölheti a markát.
A General Motors alelnöke, Stephen Girsky nyilatkozott a Reutersnek a döntésről. A meglepő lépés magyarázataként hozzátette, a Chevrolet pénzügyi eredménye Európában elfogadhatatlan volt, piacrészesedésük alig egy százalék, és az elmúlt két évben csak csökkentek az eladások. Annak ellenére, hogy a vállalatcsoport másik európai márkája, az Opel/Vauxhall sem tud felmutatni növekedést, nagyobb bizalmat szavazott neki a GM.
Girsky megígérte továbbá, hogy nem hagyják cserben a Chevrolet-tulajdonosokat, az Opel-kereskedések - amelyek amúgy is sokszor Chevyket is árultak - fognak gondoskodni a szervizelésről, és tíz évig biztosítják az alkatrészellátást is. A tervek szerint néhány különleges autót, például a Corvette-et továbbra is árulni szeretnék Európában, de az nem világos, hogy ezt kereskedőhálózat nélkül hogyan képzelik el.
A Chevrolet az elmúlt években amúgy is nehéz időket élő Opelnek egyre komolyabb konkurenciát jelentett, hazai pályán. A GM eredeti terve, hogy az Opelt a prémium kategória felé tolja el, úgy tűnik, nem jött be, így lényegében ugyanazokért a vásárlókért küzd a két márka, nem ritkán azonos műszaki alapokra épülő testvérmodellekkel. Mivel a Chevrolet sokszor árban alá tudott vágni az Opelnek, miközben az autóik nem ritkán még vonzóbbak is voltak, érthető, hogy megszüntetik a házon belüli kannibalizmust.
Az árérzékeny piacokon, mint például nálunk is, megvolt a célközönsége az olcsóbb, általában koreai gyártású Chevrolet-knek. Az anyacég döntésével őket most megpróbálják átterelni az Opelhez, hátha ezzel sikerül megint helyzetbe hozni a németeket.