Szó szerint arra tervezték, hogy megállíthatatlan legyen a CAMI nevű vállalkozás legújabb modellje. A túlméretezett, kerekes ladiknak tűnő járművet elsősorban olyan mentési feladatokra tervezték, amelyeket eddig legfeljebb többféle jármű együttes, szervezett bevetésével lehetett megoldani.
Egyelőre úgy néz ki, a kétéltű járművek gyártása nem igazán kifizetődő üzlet. Bár évente hallani újabb és újabb próbálkozásokról, a műszaki kivitelezés, az engedélyeztetés és az ár egyaránt gondot okoz a gyártóknak, így szárazföldön és vízben egyaránt magabiztosan mozgó járműveket legfeljebb hadászati célokra gyártanak, civil alkalmazásra alig. Pedig akadnak feladatok, amelyek épp ilyen közlekedési eszközt igényelnének. Elég, ha túl nagyot kell kerülni egy folyón való átkeléshez, és máris életek kerülhetnek veszélybe.
Erre a problémakörre kínál megoldást a dél-karolinai CAMI, amely az Amphibious Rescuer, azaz úszóképes mentőjármű gyártásából szeretne megélni. Az óriási, ormótlan külsejű jármű igazi célgép, amely inkább egy esetlen, kerekes hajónak tűnik, mint valódi szárazföldi járműnek. A buszméretű, különösen magas négykerekű azonban magabiztosan mozog mind vízen, mind a szárazföldön, és felépítéséből adódóan mindenféle előkészítés nélkül képes váltani a két közeg között. A hajtásáról két, egyenként 300 lóerős, 6,7 literes V8-as turbódízel motor gondoskodik, de a tervezők szerint szinte bármilyen hajtáslánc beépíthető a gép moduláris felépítésének köszönhetően. A motorok természetesen mind a négy kereket hajtják.
A 7,6 méter hosszú, 2,9 méter magas és 2,5 méter széles, alumínium testű jármű szárazföldön 112 km/h-val haladhat, vízben pedig 13 km/h a csúcssebessége. Összesen 15 fő szállítására alkalmas, ezen felül felszerelték egy, bő 7000 kg terhelhetőségű csörlővel is. A jármű önmagában is elég magas, de felszerelték egy létrával is, így kétszintes házak ablakait is elérhetik vele. A felsorolt tulajdonságok nyilván számos mentési feladatra alkalmassá tennék az AR-t, ám akad néhány érdekes kérdés, amelyekre egyelőre nem tudjuk a választ.
Ilyen, hogy vajon a különös autó-hajó hibrid mennyibe kerül majd – az efféle járművek általában kivételesen drágák – de az sem egyértelmű, hogy tervezik-e a gyártást nagyobb mennyiségben, vagy sem.