Szuperluxus kicsiben: az új Mercedes C osztály
Hosszas szivárogtatás után a Mercedes végül megmutatta, milyen lesz az új hátsókerék-hajtású belépőmodell. Az elődmodell még a legerősebb karakterű modell volt a bemutatása idején, ez az új viszont inkább egy kicsinyített S osztálynak tűnik. A Mercedes azonban már próbálta ezt a módszert – alighanem tudják, mit csinálnak.
A hasonlóság az S osztállyal elképesztő: ugyanaz az alapforma, szinte azonos lámpák elöl-hátul, csak az autó mérete kisebb két számmal. A W205 jelzésű újdonság amúgy kellemes jelenség, klasszikus arányokkal, tengeri emlősökre emlékeztető, áramvonalas, de mégsem unalmas formával. Elődjénél nagyobb az új C osztály: hosszában 9,5, széltében 4 centiméter a különbség.
A gyáriak szerint a belső térkínálat is érezhetően javult, ahogy a csomagtartó mérete is, ami a maga 480 literével utolérte a 3-as BMW-t. Ám mivel a karosszéria fele alumínium, és másutt is igyekeztek spórolni az autó tömegén, így kb. egy mázsával könnyebb lett. Mindez a jövőre nézve is jó hír lehet, hisz a C osztály már a Mercedes új, MRA jelzésű, hátsókerék-hajtású egyen-padlólemezére épül, arra, amire a következő öt-hat évben a gyártó összes új nagyobb méretű típusa is.
Az egyen-formára az egyetlen mentség, hogy a karosszéria légellenállása a többi, hasonló fazonú Mercedeséhez hasonlóan meglehetősen alacsony – a spórolásra kihegyezett C220 CDI BlueTEC változat légellenállási tényezője 0,24, ami a sorozatgyártású személyautók mezőnyében különösen kedvezőnek számít. Eleinte viszonylag szűk motorválasztékkal lesz elérhető a típus, méghozzá kizárólag négyhengeresekkel. Dízelmotorként egyedül a jól ismert 2,1 literes 170 lóerős változatát kínálják, emellett két turbós benzines változat lesz: a C180 1,6 literes, 156 lovas, a C200 pedig 2 literes, 184 lóerős motorral.
Később jelentősen bővül majd a választék: a paletta alsó szélére érkezik az 1,6 literes Renault dízelmotoros kivitel 115 és 136 lóerővel, de jön a 2,1 literes dízel dupla turbós változata is 204 lóerővel, és a 2 literes turbós benzines különféle változatai, egészen 240 lóerőig. Az AMG változat állítólag V8-as motort kap majd, várhatóan ugyanazt az 5,5 literes turbó nélkülit, amelyet az SLK-ból már ismerünk.
Lesznek 4MATIC változatok is, és eleinte hatsebességes manuális, vagy hétsebességes automata váltókkal lesz kapható a típus – később azonban érkezik a Mercedes saját fejlesztésű, kilencfokozatú automatája. További érdekes lehetőség, hogy az új C osztályt légrugós hátsó futóművel is meg lehet majd rendelni.
A Mercedes már a német árlistát is közölte. A legolcsóbb változat, a C180 33 558 euróba kerül majd, a C200-ért 36 414, a C220 CDI BlueTEC pedig 38 675 euróba kerül majd.