A Mini generációváltásához természetesen a csúcsváltozat cseréje is hozzá tartozik, és most a Cooper JCW még ígéretesebbnek tűnik, mint bármikor korábban.
A gyáriak először persze az igényeket próbálják felmérni, így a januári Detroit Motor Show-n még csak tanulmányautóként állítják ki a John Cooper Worksöt, ám nem túl valószínű, hogy a sorozatgyártásig sokat változtatnának rajta. Az új, agresszívebb orrkiképzés egy apró optikai trükknek köszönhetően még feltűnőbb: az óriási első hűtőmaszk-keret, amely a többi harmadik generációs Minin krómozva van, itt fekete, ami látszólag még nagyobbra tátott szájat eredményez. Ezen felül további alsó légbeömlők, nagy alufelnik és dupla csíkozás gondoskodik a fenyegető fellépésről.
A lényeg azonban a motortérben lakik: ahogy a Cooper S-ben, itt is a BMW 2 literes egyen-négyhengeresét találjuk, amely itt biztosan nem csupán 192 lóerős. Azt tudjuk, hogy a képességei feszegetése nélkül elérhető vele 260 lóerő, így leginkább csak szándék kérdése lesz, hogy ebből mennyit szabadítanak fel a tervezők. Az elsőkerék-hajtás és a túlzott teljesítmény kombinációja persze okozhat nehézségeket, de szinte biztos, hogy 220 lóerő átvitelével még megbírkózna a sportos Mini.
Az nem kérdés, hogy lesz-e Mini JCW a harmadik generációban – lennie kell – inkább az a kérdés, hogy valóban ennyire agresszív lesz-e a következő modell megjelenése, vagy még igazítanak rajta a gyártás beindítása előtt.