A McLaren kiirtja az ablaktörlőt
Frank Stephenson, a McLaren vezető tervezője beszélt az ablaktörlőt leváltó megoldásról, amely egyenesen a repülőgép-technikából érkezik.
Sokáig nemigen létezett más megoldás az üvegek tisztántartására, mint a jó öreg ablaktörlő lapát. Az autógyártásban ma is ezt használják, ám a harci repülőgépeken már új műszaki trükköt vetnek be, az ultrahangos tisztítást. A 30 kHz-es ultrahang-hullámok állítólag mindent lehoznak az üvegről, ami rajta volt, a vizet ugyanúgy, mint a havat, jeget, sarat vagy bogártetemet, egyforma hatékonysággal. A rendszert persze nem lehetett egy az egyben átvenni a repülőgépekről, hisz ott jóval nagyobb az áramlási sebesség a jármű körül, de a McLaren szerint az ő megoldásuk már működik, és hamarosan sorozatgyártású modellekben is alkalmazhatják majd.
Az ablaktörlőlapát hiánya elméletileg jelent némi előnyt aerodinamikai szempontból, ezen felül az ablaktörlő-mechanikát is meg lehet spórolni. Ennél azonban fontosabbnak tűnik – legalábbis a tervezők számára – hogy eggyel kevesebb kötöttség jelentkezik a tervezés során.