Túl sikeres a Mercedes S osztály?
Folyamatosan növekszik az igény az új S osztály iránt, amelyet a Mercedes központi gyárában, Sindelfingenben szerelnek össze. Így a Mercedes kénytelen tovább nyújtani a munkanapot a gyárban.
A Mercedes az elődmodell eredményei alapján tervezte meg az új csúcsmodell gyártását, de az új S osztály iránt egyértelműen nagyobb a kereslet, mint gondolták. Ez egyrészt örömhír a gyáriak számára, másrészt viszont fejfájást is okoz. Ahhoz nem elég a megrendelések üteme, hogy újabb műszaknyi munkást tanítsanak be és vegyenek fel, de jelenleg nem tudják tartani a lépést a megrendelésekkel. Így azt a megoldást választották, hogy megnyújtják a munkaidőt: már az idén fél órával tovább folyt a munka Sindelfingenben, és jövőre további 74 percet kell ráhúzniuk a dolgozóknak, hogy ne nyúljon lehetetlenül hosszúra a várakozási idő az S osztály megrendelői számára.
A vállalatnak amúgy is meglehetősen jól megy az idén: az eladások január és november között 11%-kal nőttek a tavalyi évhez képest, és több más üzemben is kénytelenek voltak extra műszakokat beiktatni. Az új modellek – az A, a B és a CLA mellett a GLK és a C osztály eladásai is jobban mentek, mint az előző évek eredményei alapján sejthető lett volna. Ezzel együtt a Mercedes érthető módon óvatos, hisz az elmúlt évek azt bizonyították, hogy a kihasználatlan gyárak okozzák a legnagyobb gondot, ha valamilyen okból visszaesik a kereslet – így újabb üzemek építéséről egyelőre nincs szó.