Dacia, amire vágyni lehet?

2013.12.29. 12:04

A Dacia 1969-ben kezdte meg a Renault 12-esen alapuló 1300 gyártását. A felújított változat, a 1310 1979-ben jelent meg, majd egészen 2004-ig gyártásban is maradt. Az évek során közel kétmillió példány készült ezekből a modellekből a romániai Miloveniben. A Dacia azóta egészen más úton jár: a Renault szárnyai alatt kínálnak olcsó és strapabíró autókat.

Persze még most is akad, akit a hetvenes évek kedvelt (vagy éppen gyűlölt) modelljei mozgatnak meg. Alexandru Maris, román egyetemista – és virtuál-tuner - merészet álmodott, és luxusautót faragott a 1300-ból. Bizonyos elemeket igyekezett átmenteni a klasszikus elődből, így az első-hátsó fényszórókat, krómos kilincseket és lökhárítókat is megtartotta. Az orr-részt elnézve akár a márka jelenlegi arculatába is beilleszthetnék a kész művet.

Maris négyajtós limuzinja - ha nem csak virtuálisan létezne – 5,1 méter hosszú és nagyjából két méter széles lenne, ezzel az Audi A7, a Porsche Panamera és a Mercedes S osztály méretosztályában játszana. A B-oszlop nélküli luxus-Dacia négy személy számára kínálna tágas, kényelmes utazási lehetőséget.

A koncepciót Maris többek közt a 3Ds Max, a Vray, valamint a Photoshop segítségével készítette el. Saját bevallása szerint jelenleg nagyjából 85 százalékos állapotban van a projekt, de elérkezettnek látta az időt, hogy nyilvánosságra hozza munkáját. Bár alkotója szerint sem túl valószínű, hogy valaha is elkészüljön a 1300 Concept, ötletei azért lennének: akár hátsókerék-hajtású V8-asként, vagy éppen környezetbarát elektromos autóként is elképzelhetnénk a luxus-Daciát.

Itt pedig egy kis nosztalgia. Így Daciázik Winkler és Karotta:

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.