Eladta első autóját a kínai Qoros. Az európai piacos ambíciókkal bíró kínai autógyár alapítása óta hat év telt el, ideje, hogy a prémiummárka végre termelje a pénzt a befektetőknek. Első vevőjük egy huszonéves sanghaji belsőépítész volt, övé lett az első 3 szedán.
A Qoros ötven százalékban azé a Cheryé, amely a Great Wall mellett a legtöbb autót értékesíti Kínában. A tavalyi évben ez félmilliós nagyságrendet jelentett, de hiába az ottani sikerek, Európába több kell hanyagul másolt formaterveknél és életveszélyes törésbiztonságnál. Cheryék ezért 2007 decemberében megalapítottak maguk alá egy prémium márkát, a Qorost, amivel terveik szerint végre kiléphetnek Ázsiából. A siker érdekében európai beszállítókat és szakembereket szerződtettek, és igyekeznek minden látszatát kerülni annak, hogy a márkának bármi köze lenne a belpiacos gagyikhoz.
A brandépítésre, fejlesztésekre költött temérdek pénz tavaly szeptemberben látszott értelmet nyerni. Akkor egyetlen modelljük, a 3 szedán ötcsillagos töréstesztet produkált, és nem valami nevesincs szervezet, hanem az EuroNCAP tesztjén. Ezzel úgy tűnt, egy nagy akadály ledőlt az útjukból, de a márka egyelőre óvatos. Egyetlen európai képviseletük jelenleg a pozsonyi Auto Palace egy eldugott sarkában működik. Az ott álló 3-ast decemberben körbejártuk, beszámolónkat ide kattintva olvashatja.