A Nissan már másodszor próbál olyan autót mutatni a londoni taxisoknak, amelyet elfogadnának a klasszikus, kisszériás bérkocsik helyett. Ezúttal azonban az igényekhez próbálták igazítani az NV200-ast.
Úgy tűnik, a Nissan megpróbálja a világ taxijává tenni az NV200 furgont. New Yorkban már sikerült egységes Taxi-tendert nyerni, de Londonban, ahol először még 2012-ben próbálkoztak az Amerikába szánt modell fekete változatával, a taxisoknak azonban nem tetszett. Azt mondták, túl furgonszerű, a kliensek nehezen ismerik fel benne a taxit. A Nissannál azonban ennyi nem jelenthet akadályt: a helyi tervezőstúdiónak kiadták, hogy faragjanak igazi London-taxit az NV200-asból.
Az eredmény megdöbbentően néz ki: egyfelől van benne valami a Juke-kal elkezdett fura esztétikai tévelygésből – magyarán meglehetősen randa – másfelől viszont tényleg kevésbé furgonszerű, és ami lényeges, integrálták a formába a LED-es világítású foglaltság-jelzőt. És ami szintén lényeges, belül továbbra is elég magas ahhoz, hogy az urak cilinderben ücsörögjenek benne. Az persze kérdéses, hogy a taxisok így elfogadnák-e – New Yorkban nem aratott egyértelmű tetszést viszonylagos szűkösségével – de a japán gyártó bizakodónak tűnik. Érdekes egyébként, hogy míg a formatervet megváltoztatták, a furgonból lett taxiba benzinmotor és automata váltó kerül, és nem dízel, ahogy a brit bérautókban szokásos: 1,6 literes négyhengeres szívómotorról van szó, amely átlagosan állítólag 7 litert fogyaszt száz kilométeren.
Évente 140 ezer NV200-ast szeretnének eladni csak taxi-kivitelben, ennek tudható be a meglehetősen agresszív nyomulás, amely nem csak Nagy-Britanniában jellemző. Az már csak érdekesség, hogy Nagy-Britanniában eddig összesen, 1948 óta sem adtak el ilyen mennyiségű taxit.