Robot-drift: de hol az élvezet?
A BMW a las vegasi Consumer Electronics Show-n – az okosórához csatlakoztatott i3-on kívül - megmutatta, hogy miként haladnak az önvezető autók fejlesztésével. A határok szélesítését tűzték ki célul, és úgy tűnik, sikerrel jártak.
Továbbra is rengeteg a kérdőjel az emberi beavatkozás nélkül önmagukat vezető autók körül. Bár a beszámolók szerint egyre jobban működnek, Japánon kívül még mindig csak ellenőrzött körülmények között merik használni az ilyen kísérleti járműveket. A BMW a hamarosan bemutatkozó M235i-be építette be új rendszerét, mely – a fejlesztők szerint – versenykörülmények közt is hatékony. A videófelvétel alapján a nagy sebességű szlalommal és a folyamatos drifttel is megbirkózik a müncheni robotpilóta, amelyhez a GPS-modult állítólag a legmodernebb katonai rakétairányító rendszerekből vették kölcsön. Pályán az ideális íveket is meg tudja mutatni a rendszer, a videojátékokhoz hasonlóan.
A videóban látható autót radaros és kamerás biztonsági segédletekkel is felszerelték, az utóbbi megoldást azonban többre tartják. Egyrészt a kamera olcsóbb a radarnál, másrészt „a széles látószög miatt megbízhatóbban veszi észre a vezető látóterén kívül eső tárgyakat is” - állítják.
Közel 15 ezer kilométeren keresztül nyúzták a prototípusokat a müncheni utakon, de a BMW egyelőre óvatosan nyilatkozik. „Alapvető jogi változásokra és több fél közös erőfeszítésére van szükség ahhoz, hogy megmutatkozhassanak a gépi vezetés biztonsági előnyei” - mondják.