Egy kínai autó megverte Európát
Az elsősorban töréstesztjeiről ismert szervezet afféle összegzésképpen elkészítette a tavalyi év biztonsági toplistáját: hirdettek abszolút győztest, és további egyet-egyet kategóriánként. Az eredmény helyenként igazán meglepő.
Összesen hat autót soroltak fel, amelyeket a törésteszt-eredményeik tavaly a többi gyártmány fölé helyeztek. A legmeglepőbb talán az abszolút győztes: a szinte ismeretlen kínai-izraeli Qoros első szériamodellje, a 3-as az EuroNCAP szakemberei szerint nem csak a korábbi – jellemzően nyomorúságosan szereplő – kínai gyártmányokhoz képest bizonyult nagyszerűnek. Úgy fogalmaztak, hogy az utascella mindenféle ütközési formával szemben kirívóan robusztusnak bizonyult, így nem csak saját kategóriájában, a kis családi autók között találták a legjobbnak, de neki ítélték az év legbiztonságosabb autójának járó elismerést.
Ezen felül még hat járművet emeltek ki, mint kategóriájuk legjobbjait: a kisautók között az elektromos Renault Zoe, a nagy családi autók közül a Lexus IS300h, a kis egyterűek közül megosztva a Kia Carens és a Ford Tourneo Connect, a kis terepjárók közül a Jeep Cherokee, a luxusmodellek közül pedig a Maserati Ghibli kapta meg az EuroNCAP elismerését.
Nehéz megítélni, hogy az EurpNCAP tesztek manapság mennyit nyomnak a latba a vásárlók szemében, hisz lassan alig akad autó a piacon, amely ne kapná meg az öt csillagot. Talán ezért is döntöttek úgy, hogy az év végén külön kiemelik a legjobb típusokat, amelyekkel az adott évben dolguk volt. A Qoros számára ez az elismerés például igen értékes lehet, hisz választ ad arra a kérdésre, hogy miért is venne bárki ilyen autót. Amit eddig láttunk, azok alapján ugyanis minőségi szempontból nem a legvonzóbb az első modelljük, és az ára sem igazán adja el – a biztonság ígérete azonban komoly ütőkártya lehet.