Óriás-Volkswagen nevetséges fogyasztással
Egy ideje már csaknem a teljes VW modellpaletta elérhető BlueMotion kivitelben, de ezek a modellek szinte kivétel nélkül dízelmotorral készültek, legalábbis eddig. Az Észak-Amerikában forgalmazott, nagyobbik Passat takarékos változatába most benzinmotor kerül, ám úgy tűnik, ezzel is lehet spórolni, nem is keveset.
A szokásos trükkökön – a hosszú áttételezésen, a kis ellenállású gumikon és a csökkentett légellenálláson – túl a VW az 1,4 literes TSI turbómotor egyik legkorszerűbb változatát veti be. Ez a 150 lóerős és 250 Nm csúcsnyomatékú négyhengeres a közvetlen befecskendezésen és a stop-start rendszeren kívül az Active Cylinder Management nevű rendszert is tartalmazza, amely részterhelésnél két hengert lekapcsol a négyből. Ezen kívül a DSG váltó is segít a takarékoskodásban a beépített szabadonfutó-funkcióval: ez gázelvételkor leválasztja a váltót és a motort, így csökkentve a rendszer belső súrlódását.
A végeredmény a gyáriak szerint 5,6 literes fogyasztás 100 kilométeren, ami annál is jobban hangzik, mivel Észak-Amerikában az európainál jóval realisztikusabb eredményt adó EPA szabvány szerint mérik a fogyasztást. Az amerikai Passat BlueMotion egyelőre csak tanulmány, ami érthető, hisz odaát a típus leggyengébb változata is 170 lóerős, így a gyártás beindítása előtt nyilván igyekeznek felmérni, hogy a közönség mit szól egy ilyen, apró motorral felszerelt típusváltozathoz.