Eddig úgy nézett ki, az AMG-nél igyekeznek spórolni a sportmotorokkal, és ahol lehet, ugyanazt használni. Így is háromféle motort fejlesztenek, egy négyhengerest a fronthajtású modellek, egy V12-est az S osztály csúcsváltozata, és egy 5,5 literes biturbó V8-ast minden más számára, de még használják a régi, 6,2 literes szívómotort is. Az új C osztályba azonban egyik sem illik a gyáriak szerint, így egy újabb nyolchengeresen kezdtek dolgozni.
„Ismerik a 2 literes négyhengeresünket? Akkor elképzelhetik, mi lesz, ha kettőt összerakunk” – mondta az új motorról az AMG termékekért felelős igazgatója, Tobias Moers. Ezzel el is árulta a lényeget: az új motor V8-as lesz két turbófeltöltővel és 4 literes hengerűrtartalommal. Nem ez az első ilyen motor a piacon, az Audi és a Bentley is egy nagyon hasonló motort használ, amely különösebb eröltetés nélkül ad le 520 lóerőt. A becslések szerint az AMG motorjából több változat is készül, a gyengébbek 450 lóerő körüliek lesznek, de a csúcsváltozat teljesítménye 500 lóerő felett lesz.
Elméletileg persze az sem lehetetlen, hogy az 5,5 literes V8-ast is ezzel a kisebb motorral váltják majd le, hisz a turbófeltöltésnek köszönhetően elvileg a kisebbik blokkból is kihozható akár 600 lóerő feletti teljesítmény, de erre vonatkozóan nincs biztos információnk. Az SLK, és a C osztály AMG változatai viszont szinte biztosan ezt az új négyliterest kapják meg, méghozzá valamikor a nagyon közeli jövőben, hisz a C osztály sportváltozatának bemutatásával egy évnél többet nemigen várhatnak.