Kémfotók az új családi Land Roverről
Régóta hallani, hogy készül egy típus, amely egyszerre válthatja a Land Rover két típusát, a Freelandert és a Discoveryt, de most látjuk először, hogy milyen is lesz a végleges modell. Akad rajta néhány részlet, ami azt jelzi, hogy a Land Rover tervezői is kimozdultak a holtpontról.
Ilyen például a tetőkialakítás, ahol végre nem bukkan fel a többi modellen unalomig ismételgetett vízszintes vonal a tető és az ablakok találkozásánál. Az orr-részen ugyan mintha még visszaköszönne az Evoque stílusából valami, de az álcázás ellenére úgy tűnik, talán most nem csak a korábbi sémákra támaszkodnak majd a tervezéskor. A képeken az is látszik, hogy viszonylag hosszú autóról van szó – ha igaz, az Evoque padlólemezének vagy 15 centivel megnyújtott változatát használják majd itt is. A motorválaszték is a kis Range Roverből érkezik, ugyanazt a 2 literes, 240 lóerős benzines turbómotort, vagy 2,2 literes, 150 vagy 190 lóerős dízelt építik majd az olcsóbb és célszerűbb modellbe. Ezek a motorok még a Fordtól származnak, de később várhatóan mindet lecserélik majd, egy helyben fejlesztett új négyhengeres motorcsaládra. A típus várhatóan elérhető lesz első- és összkerék-hajtással, illetve kilencfokozatú automata váltóval is.
Az új típus ugyanakkor egész más közönséget céloz meg – erre utal az is, hogy nem csak öt- de hétszemélyes kivitelről is hallani. Ezt a modellt ugyanis azoknak szánják, akik elsősorban célszerű, mindennapi használatra alkalmas hobbiterepjárót keresnek a cég kínálatában, és nem drága presztízstárgyat, amilyen az Evoque. Ha minden igaz, a cég az új modellt Discovery néven kínálja majd, a Freelander típusjelzést a továbbiakban nem használják. Észak-Amerikában viszont marad a Freelander jelenlegi neve, az LR2.
Az új típus premierje nincs már nagyon messze, valószínű, hogy valamikor 2014 és 2015 fordulóján tartják, így a forgalmazás is beindulhat a jövő év első hónapjaiban.