A Toyota is közzétette 2013-as eladási adatait: úgy tűnik, ha hajszálnyival is, de megőrizte az első helyet, ám a 10 millió eladott autó így sem volt meg. A General Motors és a Volkswagen azonban a japánok nyakában liheg, a különbség úgy 270 ezer autó, ami 9 millió feletti eladások mellett szinte elhanyagolható.
A japán gyártó 2013-ban 8,948 millió Toyotát, 870 ezer Daihatsut és 162 ezer Hino buszt és haszonjárművet adott el, ami összesen 9,98 millió autót jelent éves szinten. Ez pedig veszélyesen közel van a General Motors 9,71 milliójához és a Volkswagen 9,7 milliójához, azaz jövőre akárhogy módosulhat a sorrend a három vállalatóriás között. A Toyota maga az idei évre mintegy 3%-os növekedést remél, ami 10,32 millió autót jelentene, de hogy ez megvalósul-e, és hogy elég lesz-e az első helyhez az év végén, azt szinte lehetetlen megjósolni. A három nagy autógyár más és más piacokon igazán erős és gyenge: a Volkswagen egyelőre Észak-Amerikában küzd kihívásokkal, a Toyota pedig Európában tartozik a kisebb jelentőségű márkák közé. A GM Japánon kívül mindenütt elég erősnek tűnik, de sehol nem piacvezető. A legtöbbet nyilvánvalóan a kínai szereplés számít majd, ahol az idén már több, mint 20 millió autó talált gazdára, és még mindig nem tűnik telítettnek a piac, ám itt mindhárom gyártónak erősek a pozíciói.
Az eddigi eredményeket továbbgondolva egyébként a Volkswagen tűnik esélyesebbnek rá, hogy megfossza trónjától a Toyotát, hisz a német gyártó növekedési üteme eddig sokkal gyorsabb volt, mint akár a GM-é, akár a Toyotáé. Ezen a szinten viszont nem egyszerű tovább fokozni az eladásokat, hisz mind a japán, mind az amerikai rivális ezen a szinten stagnál évek óta.