Milliárdokat remél a Mitsubishi
Bár nem egészen értjük, hogy mi történik a Mitsubishinél, úgy néz ki, valahogy sikerült kimászniuk a verem mélyéről, sőt, tizenhat éve az idén lesz az első alkalom, hogy osztalékot fizet a részvényeseinek. Ennek örömére azt tervezik, hogy elharapják a szálakat, amelyek a többi Mitsubishi utódvállalathoz kötik az autógyárat, és amelyek 2004-ben megmentették a céget a csődtől.
A sztori 2004-2005-ben kezdődött, amikor a Daimler akkori vezetése úgy döntött, egyszerűen magára hagyja a Mitsubishit. Ekkor az autógyár a csőddel nézett farkasszemet, hiszen a túléléshez legalább egymilliárd dollárra lett volna szüksége. Az egykori Mitsubishi birodalom többi utódcége, a Mitsubishi Heavy, a Mitsubishi Corp. és a Mitsubishi UJF Financial azonban mentőövet dobott a cégnek: összeadták a szükséges összeget, cserébe a Mitsubishi Motors 241 millió elsőbbségi részvényt adott ki ezeknek a vállalatoknak. Most azt tervezik, hogy ezeket visszavásárolják, ami mintegy 2,5 milliárd dollárba kerülne. Ennyi persze nincs épp kéznél, de a japán cég vezetése inkább piaci részvényeket ad ki ugyanilyen értékben.
Most, hogy a cég ismét nyereséges, van is rá esély, hogy eladják a részvényeket, az azonban még mindig nem egészen világos, hogy a továbbiakra mi a Mitsubishi stratégiája. Amennyire tudjuk, sem Európában, sem Észak-Amerikában, sem Japánban nem igazán sikeres a cég, bár az utóbbi években több tömegmodellt is kiadtak, amelyektől várhatnak némi sikert távol-keleten, Oroszországban, esetleg Kínában.