Jön a negyedik utcai McLaren
A McLaren egyértelműen a P1-est szánta legdrágább és legjobb modelljének, de ez olyasféle, korlátozott példányszámban gyártott ritkaság lesz, mint a LaFerrari vagy a Bugatti Veyron. Ám úgy néz ki, rájöttek, hogy túl nagy a szakadék az MP4-12C és a P1 között, így készítenek egy köztes modellt is.
Az utcai autókat fejlesztő részleg vezetője, Mike Flewitt maga beszélt az új projektről, de csak annyit mondott, hogy itt is a többi McLarenből már ismert 3,8 literes biturbó V8-ast és a bevált karbonszálas vázat alkalmazzák majd itt is. Ám azt a 400 ezer fontos – nagyjából 150 millió forintos – árcédula alapján sejthetjük, hogy teljesítmény tekintetében nemigen adhatják 700-750 lóerő alá. A P15 ügyanis a Lamborghini Aventador és a Ferrari F12 riválisa lesz, egy kicsivel magasabb áron, azaz teljesítményben is rá kell majd licitálni a versenytársakra. Flewitt szerint a projekt még igencsak gyerekcipőben jár, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy legalább két-három év, mire bemutathatják az eredményt. Emellett most a belépőmodell, a P13 fejlesztése élvez előnyt, és a P15 bemutatásával valószínűleg kivárják, míg végeznek a 375 P1-es legyártásával.
A McLaren számára anyagi szempontból nyilván a belépőmodell, a P13 jelenthet fordulópontot: ebből évi 2500-3000 példány szeretnének eladni éves szinten, így a McLarenből a Lamborghinihez és a Ferrarihoz hasonló súlyú sportkocsigyártó válhat. A cég sportkocsigyára egyébként elvben akár 6000 autó előállítására is alkalmas, bár arra maguk sem számítanak, hogy ezt a közeljövőben ki tudnák használni.