F1: a turbókorszak első balhéja?
A Formula 1 a legkeményebb üzlet, nem csoda, hogy minden apró részlet számít, ami a győzelem felé viszi a vetélytársak valamelyikét. Ezúttal a kötelező biztonsági motorburkolat a vita tárgya: a Mercedes és a Renault értelmezése szerint ennek a motor részének kell lennie, a Ferrari viszont az autó részeként valósította meg. Ez utóbbi előnyhöz juttatná az olaszokat, így a másik két motorszállító tiltakozik.
A probléma gyökere az, hogy a szabályzat a motorokra alsó súlykorlátot írtak elő: 145 kilogrammnál nem lehet könnyebb a V6-os turbómotor. Nehezebbet persze senki nem tervezhet, hisz a plusz tömeg versenyhátrányt jelent, viszont ennek a tömegnek minden dekáját ki kell használni minél erősebb alkatrészek kialakítására, hisz a motoroknak több futamot is ki kell bírniuk. A szabályzat minden motorhoz előír egy nagy szilárdságú burkolóelemet, amely körbeveszi a turbófeltöltőt. Erre azért van szükség, hogy ha a percenként akár százezres fordulaton működő turbinakerék meghibásodna, a szétrepülő fémszilánkok puskagolyóként repülhetnének szerteszét. A burkolat nem nagy, de meglehetősen vastag anyagból készül, így durván 5 kilogrammot nyom. A Ferrari szakemberei úgy értelmezték a szabályt, hogy ennek az elemnek nem kell a motor részét képeznie, így a karosszéria motort körbevevő elemét erősítették meg, míg a Mercedesnél és a Renaultnál a motor szerves részét képezi a burkolat. Az utóbbi két gyártó ezért fellebbezett, hiszen így - szerintük - a Ferrari az így nyert öt kilót felhasználhatja akár arra is, hogy a nagy terheléseknek kitett motoralkatrészeket nagyobb ráhagyással tervezzék meg.
Az egész történet azonban nem is ezért érdekes, hanem azért, mert úgy néz ki, a panaszt még azelőtt nyújtották be, hogy a Ferrari bemutatta volna F14-T jelzésű autóját. Így felmerül a kérdés, hogy vajon honnan ismerhették az olaszok megoldását.