A következő új Ferrari, a 149M
Készült már turbós utcai Ferrari, több is – a 208 Turbo, a GTB/GTS Turbo, a 288 GTO és az F40 az 1980-as években – de már jó harminc éve egy sem. A szívómotor kiegyenlítettebb karakterű, közvetlenebb reakciójú, épp ezért sportkocsik hajtására sokkal alkalmasabb, mint a turbós benzinesek. Ám a Ferrarit is szorongatják a környezetvédelmi normák és szén-dioxid-kibocsátási határértékek, így leghétköznapibb modelljével valószínűleg kénytelen lesz kompromisszumot kötni.
Az új Ferrariról annyit biztosan tudunk, hogy a neve 149M lesz, és ez rögtön el is árulja, hogy mire számíthatunk. Az F149-es ugyanis a California gyári típusszáma, azaz az újdonság alighanem egy erősen átdolgozott California lesz. A kis, orrmotoros Ferrariba eddig egy 4,3 literes, 490 lóerős V8-ast szereltek, de több mint valószínű, hogy az M – azaz modificato, módosított – változat a Maserati Quattroportéban már bemutatott turbómotorok valamelyike kerül. Elvben lehetséges, hogy a 3 literes biturbó V6-ost is megkapja a 149M, de valószínűbb, hogy az erősebbik, 3,8 literes V8-ast használják majd, amely a Maseratiban is 530 lóerős. Ezt akár változatlanul is beszerelhetik a Ferrariban, és úgy is jelentős gyorsulást jelentene, de a pletykák szerint a Ferrari-féle változat még erősebb lesz, legalább 560 lovas. Természetesen az autó burkolatát is alaposan áttervezik, úgy tudjuk, az F12-es radikális stílusában, így látszatra egészen új modell lesz a 149M, bár a bevált műszaki alapokat egyelőre nem bántják.
Úgy tudjuk, az átdolgozott California ritkább lesz, mint az elődje: a Ferrari mintegy 500 példánnyal szeretné csökkenteni a gyártott mennyiséget, valamelyest növelve az autó árát. Ezzel egyrészt növelhetik a típus exkluzivitását megtartva a korábbi nyereséget, másrészt több teret hagyhatnak a testvérmárka, a Maserati hasonló modellje, a Gran Turismo számára.
Ennél nyilván sokkal többet is megtudunk majd február 12-én, hisz akkor tartják a 149M hivatalos premierjét, mielőtt a Genfi Autószalonon élőben is megmutatnák a közönségnek.