A Ford eddig levetett európai Fiestákból készített négyajtós kisautókat, de úgy tűnik, ennek az időszaknak vége. A Figo néven bemutatott modell friss fejlesztés, határozottan csinos formatervvel, igaz, egyszerű műszaki tartalommal.
Aki ismerősnek találja a formát, az nem téved nagyot: a Figo a korábban bemutatott Ka tanulmánnyal áll szoros rokonságban. Igazából a brazil Fordnál tervezett modell négyajtós változata, de a puttonyt láthatóan nem utólag ragasztották a karosszériához, sőt, inkább azt mondanánk, a Ka készült a Figo farának leszeletelésével. Az összkép egyébként zavarba ejtően emlékeztet az Escort tanulmányra, csak egy számmal kisebb. A közös vonások nagyrészt persze a Ford formatervezők egységesítési törekvéseinek köszönhetők, illetve annak, hogy az egyen-orron túl a Figón nincs túl sok jellegzetes részlet.
Adatokat egyelőre alig közöltek – csak annyi derült ki, hogy a motorválaszték várhatóan kéttagú lesz: az ezres háromhengeres Ecoboost turbómotor kerül a benzines, és az 1,5 literes négyhengeres TDCi a dízelváltozatokba. Hogy pontosan mikor kezdődhet a gyártás, az még titok, viszont az már biztos, hogy Indiában, Latin-Amerikában, Oroszországban, Dél-Afrikában és talán Kínában szánnak komoly szerepet a Figónak. Európába viszont aligha jut el – errefelé legfeljebb a Ka harmadik generációja juthat el a kereskedésekbe.