A nyolcvanas évek egyik ikonikus forró ferdehátúja volt a Peugeot 205 GTI. A francia gyártó már többször próbálkozott szellemiségének feltámasztásával - inkább kevesebb, mint több sikerrel. Ehhez talán a 208 GTI-vel jártak a legközelebb, amely nem is sikerült rosszul, de mégsem tekinthető a 205-ös egyenes ági leszármazottjának.
A német Gutmann tuningcég az 1,9-es 205 GTI-t vette kezelésbe, és a 128 lovas blokkra a 309 GTI hengerfejét illesztette. A motorvezérlés módosításával, sportkipufogó-rendszerrel és más változtatásokkal 160 lóerőt préseltek ki a kis Peugeot-ból. A fékeket a megnövelt teljesítményhez igazították, a futóművet pedig három centivel ültették meg. A Gutmann-változat ismertetőjegyei - a feliratokon túl - a 15 hüvelykes könnyűfém felnik, a műszerek egyedi számlapjai, valamint az egyedi váltógomb.
A 205 GTI Gutmannból mindössze háromszáz darab készült. Ebből alig egy tucat került Olaszországba, ahol most a helyi Peugeot-kirendeltség döntött úgy, felújítással menti meg az utókornak az egyik példányt. A végeredmény egy igazán kívánatos klasszikus lett.