A BMW beveti a lézert
Még épp csak elkezdett terjedni a LED-es világítás az autóiparban, de a BMW már kész bemutatni a világítás következő generációját. A diódás fényszórók következő fejlődési lépcsőjében már lézerfényt kibocsátó LED-eket alkalmaznak.
A lézer-diódák előnye, hogy messzebbre világítanak: míg a hagyományos, kevert fényű diódák legfeljebb 300 méterig nyújtanak elegendő intenzitású fényt, addig a lézer-változatok akár 600 méterre is elvilágítanak. Eddig ezt a lehetőséget nem igazán lehetett kihasználni, hisz az ilyen távoli világításra beállított fényszórók erősen vakították a szembejövő forgalmat, de ma már megoldják, hogy a LED-mátrix egy részének kiiktatásával körbevilágítják a szembejövő autót. Ráadásul ezek a diódák tizedakkorák, és kevesebbet is fogyasztanak, mint a hagyományos LED-ek.
A lézeres világítás egyelőre kísérleti technológia, ezt jelzi többek között, hogy egyelőre a BMW is csak az i8-asba tervezi beépíteni, amely hibrid hajtásláncával és karbonszálas vázszerkezetével eleve igen drága és ritka autónak ígérkezik. Ám ha beválik a megoldás, később nyilván nagyobb mennyiségben gyártott modellekben is bevethetik az új megoldást.