Brutális V8-as Volvo alapon
Lélekben már el is temettük a Volvo kompakt V8-asát, hisz a jövőben már csak négyhengeres motorokat gyárt a svéd luxusmárka. Ám a korszerű nyolchengeresnek még lesz egy fellépése, méghozzá meglepő módon az S60-asban.
A Volvo nem csak Európában, Észak-Amerikában és Kínában próbál több autót eladni, de Ausztráliában is igyekszik nagyobb ismertségre szert tenni. Ezért úgy döntöttek, beneveznek a híres V8 Supercars sorozatba, ahol eddig a helyi gyártású Ford Falconok és Holden Commodore-ok ölték egymást, igazán látványos módon. A Volvónak persze rég nincs már hátsókerék-hajtású autója, sőt, nyolchengeres motorja sem, de ez nem lehetett akadály. A svéd gyártó házi tuningcégeként működő Polestar elvállalta, hogy épít egy ütőképes gépet, amely eséllyel indul a nagy V8-as szedánok ellen.
Magáról az autóról egyelőre csak annyit tudunk biztosan, hogy az S60-as formáját örökli majd, a motor viszont elkészült. Természetesen azt a könnyű és tömör blokkot használták, amelyet a Volvo a közelmúltban az XC90-esben és az S80-asban is kínált. A Yamahával közösen tervezett blokk jó alap, de sokat kellett rajta módosítani, mire igazi versenymotort faragtak belőle. A hengerűrtartalmát 4,4 literről 5 literre emelték, ennyit engednek ugyanis a szabályok, és terveztek rá új könnyűfém hengerfejet, új szívórendszert nyolc külön pillangószeleppel, a sűrítési viszonyt 10:1-re növelték. Így a csúcsteljesítmény 650 lóerőre, a maximális nyomaték 660 Nm-re emelkedett.
Ennél nyilván többet is ki lehetett volna hozni a blokkból, de Polestar motorfejlesztő részlegének feje, Mattias Evensson azt mondja, nem ez volt a cél. „Akár az utcai motoroknál, azt próbáltuk elérni, hogy megmaradjon a motor vezethetősége: akkor és ott legyen igazán erős, ahol szükség van rá, és emellett megmaradjon a megbízhatósága”. Azt egyelőre nehéz megjósolni, hogy az új motor mennyire lesz ütőképes, hisz autóban először a hét végén próbálják ki. Az viszont egész biztos, hogy hátborzongatóan jól szól.