Az Audi tavaszi meglepetése
Végre megjött az Audi A1 sportváltozata, bár nehéz megmagyarázni, hogy mi tartott a németeknek négy évig. Az S1 kétféle karosszériával, összkerék-hajtással és kétliteres turbómotorral készül.
Az Audi megígérte, hogy mutat valami érdekeset a Genfi Autószalonon, és úgy tűnik, az S1 és az S1 Sportback típus a kérdéses meglepetés. Senkit ne tévesszen meg a kétféle elnevezés, egyetlen típusról van szó, a Sportback csupán az ötajtós változat fantázianeve az Audinál. Ám a lényeg itt nem a karosszéria – azon nem látni sok érdekes részletet, csak a szokásos extra légbeömlők elöl, a nagy kerekek oldalt és a tetőspoiler hátul – hanem az új hajtáslánc. Ugyanaz a 2 literes turbómotor került az S1 orrába, amelyet a Golf GTI-ből már ismerünk, csakhogy itt még erősebb, 232 lóerős és 370 Nm csúcsnyomatékú változatot használtak, ráadásul összkerék-hajtással. Az S1-es így 5,8 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t – a Sportback 5,9 alatt – a végsebessége pedig 250 km/h.
Persze nem csak a motorban és a hajtásban tér el az S1 az A1-től: az autó 310 mm-es féktárcsákat és 215/40 R17-es gumikat kap. Persze kérhető 225/35-ös abroncsokkal és 18-as felnikkel is. A belső teret is igyekeztek a sportos autózás igényeihez igazítani, bár a végeredmény itt sem nagyon radikális.
Csak a váltó környékének egy része hordozza a karosszéria színét, egyébként a porszürke és az ezüst dekorációk inspirálónak aligha nevezhető összeállítása határozza meg az autó belsejének hangulatát.
Az S1 és az S1 Sportback ugyan már a Genfi Autószalonon bemutatkozik, de a forgalmazása csak az év második felében indul. A háromajtós változat alapára Németországban 29950, az ötajtósé 30800 euró lesz. Ám úgy tudjuk, nem ez az Audi egyetlen újdonsága a közeli jövőre: mostanság tartják az Audi TT harmadik generációjának világpremierjét is.