Az üzemanyagtankon spórol a Mercedes
Kisautókra jellemző méretű üzemanyagtartályt épít a Mercedes az új C osztályba. Aki nagyobbat szeretne, némi plusz pénzért megkaphatja. De miért is jó ez?

Az üzemanyagtartály mérete általában autókategóriánként változik: kisautókba általában 40-45 literes tartályt építenek, az alsó középkategóriában 50-60 literes tank a jellemző, egy mérettel feljebb pedig 60-70 liter üzemanyag tölthető az autóba. Ez nem kőbevésett szabály, de mégis kevés a kivétel, hisz ez a gyakorlat bevált. A Mercedes C osztály is követte a szokást: 66 literes tartállyal forgalmazták az előző kivitelt. Az új generációba azonban jóval kisebb, 41 literes tank kerül, és ezt csak a vevő kérésére cserélik nagyobbra, amely az előző generációéval megegyező módon 66 liter befogadóképességű.
Mindezt azzal magyarázzák, hogy a C osztály fogyasztása alacsonyabb, de ez nem feltétlenül igaz, hisz mint tudjuk, az európai fogyasztásmérési szabványoknak nincs sok közük a valóságos értékekhez. Egy papíron 6-7 liter benzint fogyasztó modell vegyes használatban sokszor akár 9-10 litert is eltüntethet 100 kilométeren, vegyes ciklusban, a sofőr pedálkezelési stílusától és a forgalmi viszonyoktól függően. Ez pedig azt jelenti, hogy az új C osztállyal akár 400 kilométerenként meg kell látogatni egy-egy benzinkutat, a korábbi 6-700 helyett. Ez pedig már észlelhető különbség, aminek a vásárlók aligha örülnek majd.
Akkor mégis miért éri meg a kisebb tank a Mercedesnek? Nem igazán tudjuk. Így papíron ugyan csökkenthették az autó tömegét, a szabvány ugyanis előírja, hogy az autót 90%-ban feltöltött tartállyal kell mérni – vagyis a tartály-térfogat 25 literes csökkentésével a gyári tömegadat 12 kilogrammal csökkenhetett. Ám nem könnyű elképzelni, hogy ilyen mértékű tömegcsökkenésért megéri feláldozni a hatótávolság bő harmadát.
Aki akarja, rendelheti az autót 66 literes tankkal, de ez nincs ingyen, bár a felár nem túl sok. Az 59,5 euró – átszámítva úgy 18 ezer forint – nyilván fel sem tűnne a C osztály vásárlóinak. A kérdés az, hogy hányan siklanak majd el nagyvonalúan efelett az apróság felett, hogy aztán évekig átkozzák a Mercedest a kis tank miatt. Az az érzésünk, hogy ebből a lépésből könnyedén lehet öngól, pedig első hallásra lényegtelen apróságról van szó.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
