Kiderült, hogy mibe építették be a Polestar nemrég bemutatott versenymotorját. A 650 lóerős, ötliteres V8-as S60-as formájú gépbe került, bár ennek tényleg nincs sok köze utcai névrokonához.
Az ausztárl V8 Supercars sorozatban induló autónak olyan gépekkel kell felvennie a versenyt, mint a Holden Commodore és a Ford Falcon, amelyek eleve hátsókerék-hajtással készülnek. Így a Polestarnál az S60-ast is átépítették: a motor hosszában került az orrába, és a két hátsó kereket hajtja, hisz a 650 lóerőt az első kerekeken képtelenség hiánytalanul az útra vinni. Az E85-tel üzemelő szuper-Volvo így akár 3,2 másodperc alatt felgyorsulhat 100 km/h-ra, annak ellenére, hogy üresen is 1,41 tonnát nyom, a csúcssebessége pedig 300 km/h felett van – persze ez utóbbi adat nagyban függ a váltó áttételezésétől.
Elöl 395, hátul 355 mm átmérőjű féktárcsákat építettek be a megfelelő lassulás eléréséhez – ezeket elöl hat-, hátul négydugattyús féknyergek fogják közre. Természetesen a csomag része a szekvenciális váltó, amelyet a svédek a hátsó tengely elé építettek, és az önzáró differenciálmű is. A futómű természetesen állítható, és a karosszérián elhelyezett légterelők is a tapadás leghatékonyabb növelését szolgálják.
Látszik, hogy a Volvo nagyon komolyan gondolja az ausztrál versenysorozatban való részvételt, de az még kérdéses, hogy a látványos és gyors versenyautó hogy bírja majd a kiforrott Holdenek ellen, amelyek eddig uralták a sorozatot.