Végre jó lesz a legkisebb Opel?

2014.02.17. 17:03

Az Opel már két éve forgalmazza az Adamot, de csak most váltják le benne a régimódi 1,2 és 1,4 literes szívómotorokat. A cseremotor a tavaly nyáron bemutatott ezres, turbós háromhengeres, amely erősebb, nyomatékosabb, és állítólag még simább járású is lesz.

Az ezres motor kétféle változatban érkezik, a gyengébbik 90, az erősebb 115 lóerős lesz. Mindkettő 166 Nm csúcsnyomatékot ad le 1800-as fordulatszámon, ami egész használható karaktert sejttet. A gyáriak szerint annak ellenére, hogy háromhengeres, az olajteknőben elhelyezett kiegyenlítő tengelynek köszönhetően az új motor járáskultúrában is lepipálja az elődjét. A kisebb motorhoz korszerűbb váltót is terveztek: a hatfokozatú kézi váltó csupán 37 kilogrammot nyom, és stop-start rendszer fogadására is felkészítették. Az új motor fogyasztása az Adamban igen kedvezőnek tűnik, 4,3 litert ad meg a gyár 100 km-re, vegyes ciklusban, ami 99 g/km szén-dioxid-kibocsátásnak felel meg.

A motorcserés Adam a Genfi Autószalonon mutatkozik be március elején, a forgalmazását pedig tavasz végén kezdik meg. És mivel az Opel kiskocsijának egyik komoly gyenge pontja épp a motorválaszték volt, ettől a változtatástól akár az eladások fellendülését is remélheti a GM európai részlege.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.