A kínaiak beszálltak a Peugeot-ba
Ahogy már hónapok óta sejteni lehetett, a kínai Dongfeng és a francia állam egyaránt 14%-os résztulajdonosa lett a PSA csoportnak, és ezért 800-800 millió eurót fizettek. Ezen felül a kínaiak további tőkét fektetnek a Peugeot-ba, amely így a masszív veszteségek ellenére is képes lehet túlélni saját válságát.
A megállapodás bejelentésével egy időben ugyanis az is kiderült, hogy a PSA 2013-ban még mindig 2,32 milliárd euró veszteséget hozott, ami ugyan jobb eredmény a 2012-es 5 milliárdnál, de így is egy lépéssel közelebb juttatta a francia céget az összeomláshoz. A cég forgalma is csökkent, 2,4%-kal, 54,09 milliárd euróra. Az eredmények alapján azt jósolja magának a cég, hogy 2016-ban már nyereséggel működhet, de az idén és jövőre még további veszteségeket várnak.
Ennek ellenére a vállalat pénzügyi igazgatója bizakodó. „Minden a helyén van, hogy a Peugeot nemzetközi autógyártóként építsen fel magának új karriert” – mondta Jean-Baptiste de Chatillon. „Megvannak a megfelelő termékeink, a szükséges műszaki tudásunk és a feladat elvégzésére alkalmas csapatunk, de ami még lényegesebb, most már kiegyensúlyozott és stabil a tulajdonosi hátterünk is.”
A Dongfeng részvényvásárlása látszólag egész simán zajlott, még a Peugeot család sem gördített akadályt elé, pedig az új részvényesek belépésével elveszítik korábbi vezető szerepüket a tulajdonosok között. Ám úgy néz ki, a kínai partner pénze az egyetlen, amely hosszabb távon kihúzhatja az autógyártót a bajból, és ezt mindenki belátta.