Panda Cross, az arcos Fiat
A sokféle 500-as mögött egy kicsit háttérbe szorult a Panda a Fiat kínáltában, de az új terepváltozat mindenképp figyelmet érdemel. Nem ez az első Cross változat, de megkockáztatnánk, hogy eddig ez a leglátványosabb.
A lényeg persze keveset változott: az alap továbbra is a Panda 4x4, ezt próbálták a Fiat tervezői látványosabbá tenni. A módszerek ismerősek – sok fényezetlen szürke díszítőelem, némi alumínium-színű kiegészítővel – de az olaszok bővebben mérték mindezt, mint általában szokás. Az első és a hátsó lökhárító teljes alsó fele fémszínű kartervédő-utánzat, a szürke műanyagból pedig nem csak a karosszéria alsó peremére jutott, de az első lámpák környékére is. Az összhatást erősen túlméretezettnek ható 15 hüvelykes könnyűfém felnik teszik teljessé.
Műszaki értelemben nincs szó nagy újításról: a viszkókuplungos összkerék-hajtást már ismerjük a Panda 4x4-ből, ahogy a motorokat is. Kétféle motorral lesz elérhető a Cross, a benzines változatba a kéthengeres, 900 köbcentis TwinAir turbómotor 90 lóerős változatát építik, de elérhető lesz 1,3 literes, 80 lóerős JTD dízellel is. A benzines motort átalakított hatfokozatú manuális váltóval szállítják majd, amelynek a szokásosnál rövidebb az első fokozata, így a kis motor terepen könnyebben mozdíthatja meg a kisautót.
Bár már a Genfi Autószalonon kiállítják, a Panda Cross forgalmazását csak az ősz folyamán kezdi meg a Fiat.