2014.02.22. 15:30

A Hyundai már a tavalyi év végén megkezdte a ráhangolódást az idei Genfi Autószalonra. Intrado névre keresztelt tanulmányautójukról decemberben tették közzé az első hivatalos képet. Peter Schreyer, a koreai márka dizájnguruja kiemelte, hogy a tervezés során a megszokottól eltérően belülről kifelé haladtak, hogy teljesen a vezető köré szabhassák a szabadidőautót.

A súlycsökkentés érdekében szénszálas karosszéria- és vázelemeket alkalmaztak, amely több száz kilogrammos különbséget is jelenthet más hobbiterepjárókhoz képest. Bár hasonló megoldással eddig csak versenyautókban és méregdrága luxusgépekben találkozhattunk, a Hyundainál úgy vélik, a közeljövőben akár elérhető árú, sorozatgyártású modelleknél is alkalmazhatják majd.

Az Intradóban a hajtáslánc sem mindennapi. A Hyundai egy ideje már kísérletezik tüzelőanyag-cellás autókkal, korábban az ix35-ből készült ilyen változat. Ennek az egységnek a továbbfejlesztett változatát építették be az új tanulmányba. Bár az ehhez szükséges infrastruktúra még igen szegényes, a koreaiak mégis kitartanak amellett, hogy a hidrogénhajtás jelentheti a jövőt. Arról persze még nem beszéltek, hogy rendszerük milyen teljesítményre, illetve hatótávolságra képes.

A márka európai dizájnfőnöke, Thomas Burkle szerint az Intradóval az a legfontosabb céljuk, hogy megnyerjék maguknak a fiatalabb vásárlókat. Nagy kérdés azonban, hogy a számos újdonságot tartogató koncepció végül milyen formában juthat el a sorozatgyártásig, végleges verziójában mennyire lehet vonzó a fiatalabb korosztály számára.