A karbonszálas műanyag nem mai találmány, de a BMW az i3 és i8 gyártása kapcsán rengeteget fektetett a gyártási eljárások továbbfejlesztésébe. Így lehetővé vált, hogy számos, eddig fémből gyártott alkatrészt is szénszálas kompozitból készítsenek, a korábbi ár töredékéből, akár nagy mennyiségben.
A BMW most még csak a fejlesztésnél tart, de már készítettek egyrészes szénszálas féltengelyt és kormánykerék-vázat is. A távolabbi cél azonban az, hogy megbízható felnit gyártsanak a szuperkönnyű szerkezeti anyagból. Jelenleg két változaton is dolgoznak: az egyik karbon és könnyűfém kombinációjából készül majd – ez a gyáriak szerint 25%-kal lehet könnyebb a ma gyártott alumínium-ötvözet kerekeknél – míg a teljes egészében szénszálból készülő változat akár 35% tömegcsökkenést is jelenthet.
A karbonszálas felni persze már évek óta létezik, de csak versenyautókon használják, és olyan, különösen drága sportkocsikon, mint a Koenigsegg Agera R. A BMW újítása a gyártástechnológiában rejlik, amely a töredékére csökkenti az előállítási költséget, és ezzel lehetővé teszi a megoldás széles körű elterjedését.