A Ford az egyik autógyártó, amely jelenleg a Microsoft operációs rendszerét használja az autóiban. Ez a Windows persze nem az a Windows, jóval megbízhatóbb és kisebb hardverigényű, de van egy hibája, amely közös az asztali változattal.
A Microsoft és a Ford eddig nagyon szoros együttműködést ápolt: az amerikai autógyártó mindig a legújabb Microsoft alkalmazásokat használta az autóiban. A Sync fedélzeti rendszer is a két cég közös munkájának eredménye, de úgy hallani, most a Ford is a váltást fontolgatja. A problémát állítólag a szoftvercég magas licencdíjai jelentik, amelyek csökkentik az autógyártó profitját. A pletykák szerint a kevsébé ismert nevű, de annál kiforrottabb QNX operációs rendszert alkalmaznák a Sync helyett. Bár a fogyasztók számára szinte ismeretlen a QNX neve, ez a cég igen sikeres az ipari számítástechnikában. Egyebek közt atomerőművekben és pilóta nélküli repülőgépekben is használják egyes változatait, az autógyártók közül pedig az Audi, a BMW és a Porsche is ezt a rendszert használja.
Elemzők szerint azzal, hogy a Microsoft licencdíjaitól megszabadul, a Ford jelentős összeget szabadíthat fel az autós szoftverek házon belüli fejlesztésére, ami akár éveken belül érezhető javulást eredményezhet a cég számára ezen a területen.