Az új, teljes egészében a svédek által fejlesztett motorok meglepően erősek és takarékosak, legalábbis a korábbiakhoz képest. Elsőként a legkisebb modell kapja meg a két új motort, de ha igaz, később az összes többi Volvóba is ezek kerülnek, még az S80-asba és az XC90-esbe is.
A Drive-E motorcsalád mindkét tagja ugyanarra a blokkra épül: egységesen 2 literesek, különbség az üzemmódban van: az egyik benzinnel, a másik gázolajjal üzemel. A benzines változat egy turbófeltöltővel 245 lóerő leadására képes, a maximális nyomatéka 350 Nm, és a V40-esben, nyolcfokozatú automata váltóval 5,8 l/100 km az átlagos fogyasztása vegyes ciklusban. Ez persze a T5 jelzésű csúcsmodellbe kerül, később várhatóan lesznek kisebb teljesítményű változatok is, alighanem még alacsonyabb fogyasztással.
A V40-ben dízelmotorból is a legerősebbet mutatják be: a D4 jelzésű kivitel kétlépcsős turbófeltöltésű, 190 lóerős és 400 Nm csúcsnyomatékú. Ezt alaphelyzetben hatfokozatú manuális váltóval szállítják, és a V40-esben a fogyasztása csupán 3,3 liter száz kilométeren, vegyes ciklusban, legalábbis a gyári adatok szerint. Ehhez is rendelhető lesz nyolcsebességes automata, sőt, ez kerül majd az emelt hasmagasságú V40 Cross Country változatba is, igaz, ott már 4 liter gázolajat fogyaszt majd. A dízelmotor kis fogyasztása egyebek közt az i-ART technológiának köszönhető, amely hengerenkét méri az üzemanyag nyomását, így pontosabban képes meghatározni a ciklusonként szükséges üzemanyag mennyiségét.
Az új Volvo motorcsalád most már hamar átveszi a Fordtól vásárolt motorválaszték helyét. Májustól az XC90-esen kívül minden Volvo modellbe bekerülnek.