A cseh gyártó alaposan beharangozza a Vision C-t, mielőtt Genfben lerántaná a leplet eddigi legsportosabb modelljéről. Ezúttal több és részletesebb vázlaton nézhetjük meg az autót, amelyből várhatóan sorozatgyártmány lesz két éven belül.
Az ötajtós modellen egyes részletei valóban az Octaviát idézik, de a tetővonal és a hátsó rész kialakítása inkább az Audi A7-es stílusát idézi. Az autó egyébként határozottan alacsonyabbnak, nyúlánkabbnak tűnik, mint a hétköznapi Octavia, méreteiben és jellegében leginkább a Mercedes CLA-ra emlékeztet. Úgy hallani, nem csak a Skoda kínálatában bukkan majd fel hasonló modell, de az Audi, a VW és a Seat is elkészítené saját változatát, feltéve persze, hogy a Skoda tanulmány sikert arat.
Ami a műszaki részleteket illeti, itt is a szabvány MQB padlólemezt használják majd, és valószínű, hogy az 1,4, 1,8 és 2 literes turbómotorok, illetve a 2 literes TDI valamilyen kombinációját manuális vagy DSG váltóval. A Skoda szerint a csúcsváltozatba 280 lóerős kétliteres turbómotor és összkerék-hajtás kerül majd – ez lesz a cseh gyártó sportos csúcsmodellje, amely várhatóan le is váltja majd az Octavia RS-t.
A tanulmányban azonban nem ilyen motor lesz, hanem egy 1,4 literes, 110 lóerős turbós négyhengeres, amely benzinnel és gázzal egyaránt használható. Ugyanezt a motort alkalmazzák a Golf TGI és az Audi A3 G-Tron modellekben is. Állítólag 4 liter benzinnel egyenértékű gázzal elmegy 100 kilométert, és csupán 91 gramm szén-dioxidot bocsát ki átlagban kilométerenként. A motor nagy előnye az olcsó üzemeltethetőségen és az egyszerű szerkezeten túl, hogy jelentősen csökkenthető vele a VW csoport szén-dioxid-kibocsátási átlaga, azaz várhatóan megpróbálják majd népszerűsíteni a következő években.