Annak idején, amikor megjelent a Ferrari Enzo, én egyszerűen nem értettem, hogy miért egy ilyen ronda autó kapja a legendás Commendatore nevét. Oké, a csúcs volt minden tekintetben, csak éppen a klasszikus Ferrari-elegancia hiányzott belőle. Erre tavaly kijöttek minden idők legszebb Ferrarijával és a születési folyamat alatt annyira ellőttek minden töltényt, hogy az ötlettárban már csak egy hülye La Ferrari-névre futotta. Értik, olyan, mint az A Dacia, vagy Az Opel...izé, ezt a furcsa kreativitást már tavaly sem értette senki.
Ellenben itt van a Maserati és az ő megoldásuk a századik évfordulóra. Az Alfieri. Amit a két alapító testvér közül az ismertebbről nevezték el és a Centro Stile készítette. Na ez igazán méltó megemlékezés. Az Alfieri ugyanis az, amit a Maserati a legjobban tud: kétajtós kupé.
Pontosabban 2+2 személyes kupé. A GranTurismo MC Stradale 24 centiméterrel megrövidített platformjára épül és annyira kell komolyan venni négyszemélyes mivoltát, hogy a csomagtartója lényegében a két ledöntött hátsó ülés.
De persze ez a kutyát nem érdekli, amikor meglátja, mert minden ízében ott a Maserati száz évének üzenete: az arányai és a méretei pontosan olyanok, mint a harmincas évek versenyautóié, a visszapillantó tükrök mögötti áramlásterelő szárnyak a Maserati A6GCS oldalnézetét hivatottak erősíteni. A felniket egy-egy darab alumínium tömbből marták, hátul 21, elöl 20 colosak.
Az Alfieri 4590 milliméter hosszú, azaz 17 centivel hosszabb, mint egy Astra, orrában a 4,7 literes Ferrari V8-as szívómotor 460 lóerővel és 520 newtonméterrel, a hangja pedig valami egészen elképesztő, nem árulják el, hogyan és mit csináltak, csak annyit, hogy nincs sok kanyar a kipufogórendszerben. Na most képzeljék el, amikor egy ilyen motor berobban egy csarnokban.
Mert ott lehet Luca di Montezemolo és tekereghet kígyóként Heidi Klum, az olasz V8-as sportmotor úgy elfújja őket, mint egy parányi benzin-molekulát. Az Alfieri méltón viseli nevét. Nézzék meg jól, könnyen lehet, hogy a következő GT-t látják.