A Mazda stílusa kicsiben is dögös
A Mazda módszeresen halad a kínálat áttervezésével. Kezdték a hatossal és a CX-5-tel, folytatták a hármassal, és lassan eljutnak a paletta alsó felére. A Hazumi egyértelműen a Mazda 2 következő generációjának előfutára.
A megszokott, óvatos módon szoktat minket a Mazda az új formákhoz. Ahogy a 6-os és a 3-as tervezésekor, ezúttal is kiállítottak egy tanulmányt, amely az eddigi tapasztalatok alapján várhatóan vagy 90%-ban megegyezik a majdani sorozatgyártmánnyal. A stílus persze a megszokott, de a rövid ötajtóson egész másként mutatnak a határozott, íves élek, mint egy nyúlánk szedánon. A Mazda formatervezői azonban ügyesen játszanak a maguk alkotta stílussal: ami a hatoson elegánsan fenyegető, az a Hazumit agresszív, veszélyes kis hörcsögnek mutatja.
A sportos külső önmagában is jó kezdet lehet, de azért belelátnánk valami komolyabb hajtást, amivel legalább olyan gyors, amilyennek kinéz. Ám a Mazdánál inkább a divat és a célszerűség alapján választottak motort a tanulmányba. Az új, 1,5 literes Skyactive D dízelmotor a közeljövőben mutatkozik be, így már ide is berakták, afféle előzetesként. Sokminden nem derült ki róla, bár ami eddig ezzel a címkével kijött, az nem volt rossz – nem valószínű, hogy a kisebb motornál a Mazda alább adná.
Ha a közönségnek is tetszik majd a Hazumi formája, akkor jó eséllyel egy éven belül megérkezik majd a szériaváltozat is, az új kettes, amellyel teljessé válik a Mazda új tömegmodelljeinek sora. Az régóta egyértelmű, hogy ezen a négy modellen múlik a Mazda túlélése, de az előjelek egyelőre bíztatóak.