Itt az új nép-Suzuki
Kellenek valóban elérhető autók is a kínálatba, ezért is jó, hogy van nekünk a Suzuki. Standjukon minden elérhető Swift-színváltozatból áll egy, és tán csak a legidősebb kiállításjárók tudják, hányadszor teszik ki a Jimnyt, de most végre ott az új sztár, a Celerio is.
Az első pillantásra az Alto utódjának tűnő miniautót nem Esztergomban fogják gyártani, hanem Thaiföldön. A mostani Altónál tíz centivel hosszabb kaszni tengelytávja hét centivel haladja meg az indiai Suzukiét, így akár kifejlett emberek is be tudnak majd ülni hátra. Ők fogják igazán nagyra értékelni, hogy a kategóriában általános billenő ablak helyett ők is letekerhetőt kapnak, nem lesz nyúlketrec-érzésük.
Az utastér elég eklektikusra sikerült: miközben a sajtóanyagban átlagon felüli minőségről írnak, rögtön felfedeztük, hogy a csak az első ajtókra jár kárpit, hátulra csak a szomorú egybe-műanyag. Ez is előrelépés, még ha kicsit vicces is. Ajtónyitás és csukás hangja is más elöl és hátul, valószínűleg csak elöl van merevítés a lemezek alatt. Aggodalomra azért semmi ok, négy légzsákot számoltam össze odabent és a karosszéria egyes elemei nagyszilárdságú acélból készülnek. A csomagtér kicsi, de hát milyen is lenne, mindössze 254 liter. De ezt mégiscsak tekintsék nagynak, mert az Altóban mindössze 129 literes a csomagtér, az új Aygóban pedig 168-at kapunk, ha nem hajtjuk előre az üléstámlákat.
Az új Suzuki futóműve a szokásos MacPherson-csatolt lengőkar kombináció, de az egyik választható motorja és váltói is teljesen újak. Nekünk, magyaroknak nyilván az ötfokozatú, kis súrlódású csapágyakkal és csökkentett olajtöltettel készített, takarékos vezetéshez áttételezett kézi váltó fontosabb, de lesz automata verzió is, mely szintén új fejlesztés. A Celerióhoz jár majd menetstabilizáló és visszagurulás-gátló rendszer is, vagyis még a kezdők és ügyetlen vezetők kezében is biztonságos és szinte bolondbiztos lesz.
Az alapmotor az Altóból ismert, háromhengeres K10B jelölésű, ezres szívómotor, melyből kifejlesztettek egy szívóoldali változó-szelepvezérlésű új változatot, a K10C-t. Teljesítményük azonos, a cél természetesen a szuperalacsony fogyasztás, bár a hatvannyolc lóerő is elég lehet a visszafogott autópályázáshoz.
Sajnos a Suzuki Celerio indulóárát és a piaci bevezetés pontos időpontját sem tudta megmondani a cég magyarországi péerese, de valószínű, hogy Magyarországon először jövő tavasszal találkozhatunk majd a vadonatúj, olcsó Suzukival. Az Alto listaára jelenleg 2,5 millió forint, és ha tippelnünk kéne, valahol kevéssel e fölé várnánk a Celeriót, persze mindenféle kedvezmény nélkül.