A nagy megdöbbenés elmarad, hisz az autót tavaly már láthattuk tanulmányként, de a végleges sorozatgyártmányt csak most mutatták be. Ahogy lenni szokott, kevesebb a csicsás részlet és kisebbek a kerekek, de a végleges X4 így sem változott sokat a korábbi előzeteshez képest.

Az X4 külsőre pontosan olyan, amilyennek a típusjelzés alapján képzelné az ember. Ugyanolyan kupé-teteje van, mint a másik páros sorszámú X modellnek, az X6-nak, de közben az X3 esetlenebb arányaiból is örökölt valamit. Első ránézésre az az érzése az embernek, hogy ez a szegény ember X6-osa, és nem is tévedünk nagyot. A nagytestvérben persze épp az a vonzó, hogy cseppet sem tűnik praktikusnak, cserébe kellőképp agresszív önkifejező eszköz. Az X4-ben kevesebb a dög, de mintha valamivel célszerűbbnek tűnne – kérdés, hogy ez a megközelítés elég vonzó lesz-e.
A formaterven egyébként a manapság jellemző BMW-s stíluselemekkel találkozunk, de úgy, ahogy az X3-ason. Akinek csak a jelvény számít, az nyilván lenyeli ezt is, de egyértelműen figyeltek rá, hogy az X6-osra véletlenül se jelentsen veszélyt. Bizonyos szögekből még úgy is tűnik, mintha a tervezők görcsösen igyekeztek volna valami érdekeset faragni az ismert alapformára – ilyen, a harmónia szempontjából nehezen értelmezhető részlet az autó oldalán felbukkanó három él.
A méretkülönbség egyébként minimális az X3-ashoz képest. A hossza 4,671 méter, a szélessége 1,881 méter, a magassága pedig 1,624 méter, azaz hosszabb és alacsonyabb, mint függőleges hátfalú testvére. A magasság csökkenését alacsonyabbra helyezett ülésekkel igyekeztek kompenzálni, így az üléshelyzet valamivel személyautósabb. Azt egyelőre nem tudni, hogy a hátsó fejtér mennyire lesz szűkös, viszont az 500 literes csomagtérre aligha lesz panasz, különösen úgy, hogy a hátsó üléssor támlája 40:20:40 arányban három részletben osztva dönthető, és teljesen ledöntve 1,4 köbméternyi csomagot is képes elnyelni a kibővített csomagtér.
A lemezek alatt persze a bevált megoldásokat találjuk: az X3 műszaki alapjait és hajtásrendszerét, illetve a BMW szabvány motorcsaládjának tagjait. A benzines választék 184 lóerős 2 literes négyhengeres turbómotorral indul (zDrive20i), de ugyanezt a blokkot 245 lóerővel is megkaphatjuk az xDrive28i-ben. Háromliteres, 306 lóerős hathengerest csak az xDrive30i-be szerelnek. Hasonló a dízelmotoros kínálat is: az alapmodell itt az xDrive 20d kétliteres 190 lóerős négyhengeressel, ezt követi kétféle háromliteres sorhatos, amelyek közül a gyengébb is 258 lóerős, ez kerül az xDrive30d-be, az erősebből pedig 313 lóerőt és 630 Nm csúcsnyomatékot hoztak ki – ez hajtja az xDrive35d kivitelt. Ahogy a BMW-nél szokás, az X4-ből a bemutató idején nem lesznek igazán egyszerű, kétkerék-hajtású változatok, ha terveznek ilyesmit, azt a piaci bevezetés után néhány hónappal jelentik csak be.
Az az érzésünk, az X4 messze nem olyan önmagáért való, mint az X6-os – inkább az X3 ferde hátú változatának tűnik – de nem is olyan markáns, agresszív jelenség. Így azonban nagyon nehéz megjósolni, hogy ez is lehet-e akkora siker, mint nagyobb testvére.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
