Ahogy a legtöbb nemzetközi gyártó, a Hyundai is Észak-Amerikára és Kínára koncentrál mostanság, és a Sonata szedán mindkét piacon igen népszerű. A következő generációval nem is vállalnak sok kockázatot, legalábbis az első vázlatból erre lehet következtetni.
Európában ugyan nemigen lehet már eladni a nagy szedánokat, amilyen a Toyota Camry, vagy az amerikai Honda Accord, a világ többi részén viszont még mindig népszerűek az efféle autók. Épp ezért igen fontos a Hyundai számára is a Sonata utódlása: évente százezreket lehet eladni a típusból, főleg ha vonzóbbra sikerül, mint az elődje. A bemutatóig ugyan még bő egy hónap hátra van, de a koreai gyártó már most megmutatta két vázlat segítségével, hogy milyen lesz a típus következő generációja.
Az autón látszik, hogy a tervezők nem törekedtek túl egyéni megoldásokra, inkább az aktuális divatnak megfelelő autót igyekeztek összehozni. A tető és a hátsó lámpák környékea Ford Mondeóra emlékeztet, az orr-rész viszont inkább Audi hatást mutat a hatszögletű hűtőráccsal, bár ez nem ásít akkorát, mint a német luxusautóké. A motorháztető közepéig nyújtózó első fényszórókhoz hasonlót is láttunk már, igaz, inkább régebbi modelleken, amilyen a Peugeot 407-es volt.
Az összkép nem rossz, ha nem is érdekes – egy újabb átlagos családi négyajtósnak elmegy, márpedig azokon a piacokon, ahol forgalmazni szeretnék, ennél senki nem is vár többet. Műszaki szempontból az új Sonata valamivel érdekesebb. A 2,4 literes négyhengeres alapmotor helyére állítólag 1,6 literes, 201 lóerős turbós benzinmotor kerül, amelyet Európában is mostanság kezdett használni a cég.