Búcsúzik a Jaguar sportkocsija
Korábban úgy volt, hogy az XK gyártását az utód bemutatásáig folytatják, de az eladások visszaesését látva úgy döntöttek, inkább leállítják a gyártást.
A Jaguar hatalmas elánnal fogott hozzá az F-Type bevezetésének, és úgy tűnik, az új sportkocsi egy eredményt már elért: megölte az XK típust, amely öregebb, drágább és kevésbé látványos. Ez az eladásokon is látszott: kevesebb, mint négyezer XK fogyott tavaly, ami még egy ilyen rétegmodell esetében is nagyon kevés. Így az idén, valamikor nyáron leállítják a gyártást, és csak akkor indítják be ismét, amikor elkészül az utódmodell. A britek ugyanis nem mondtak le a típusról, csak a szerepét változtatják meg a kínálatban. Ha minden igaz, 2017-re el is készülnek az utóddal, amely az F-Type jócskán megnyújtott padlólemezére épül majd, és stílusában sokkal közelebb áll majd az egykori XJS-ekhez, mint közvetlen elődjéhez.
A Jaguar számára az XK tulajdonképp szükségmegoldás volt, hisz komoly sportkocsikat az egykori tulajdonos, a Ford luxusautó-gyártói közül elsősorban az Aston Martin készíthetett. Ezért is lett az XK inkább gyors, elegáns túrakocsi, mint valódi Porsche-rivális. A tulajdonosváltás óta igyekeztek ugyan sportosabbá tenni, de ezzel csak siettették a véget, hisz így túl közel került az F-Type-hoz, amely most lényegében kiszorította. A Jaguar tervei azonban világosak: a következő XK ismét a Mercedes SL és a 6-os BMW vetélytársa lesz, míg az F-Type játssza majd a Porsche-verő szerepét a választékban.