A valaha volt legrosszabb arányú, legügyetlenebbül feldíszített terepjáró címére is pályázhatott volna az EXP 9 F tanulmány, amelyet eredetileg a Bentley szabadidő-autó prototípusának szántak. A reakció is ennek megfelelő volt: a közönség és a sajtó döbbenten kereste a jelzőket. A Bentley eleinte magyarázkodott volna, de hamar rájöttek, hogy erről kár tovább beszélni. Azóta nem hallottunk a szerencsétlen tanulmányról – egészen mostanáig.
A Bentley ugyanis nem mondott le az ötletről – az egyértelmű, hogy egy luxus-terepjárónak, amely még az Audi Q7-esnél, a Porsche Cayenne-nél és a Range Rovernél is drágább, lenne hely a piacon, de úgy néz ki, eddig dolgoztak az új terven. A kedvcsináló fotón ugyan homokfelhő takarja a részleteket, de annyi látszik, hogy a Continental sorozat bevált fényszóró-párját kombinálták az autón egy szélesebb és szögletesebb hűtőráccsal. Biztonsági megoldás, de legalább senkit nem zavar majd. Ez az orr-kialakítás már többszörösen bevált, miért is ne működne az új modellen?
A típusról ezen kívül csak annyit tudunk, hogy 2016-ban tervezik bemutatni, bár a kedvcsináló kép után nem csodálkoznánk rajta, ha a közeljövőben egy tanulmányautón megnézhetnénk, mit alkottak a Bentley tervezői.
A britek egyébként nem csupán a terepjáró tervezésére költenek mostanában jelentős összeget: a gyár bővítésén is dolgoznak, hogy legyen hol elkészíteni a 3000 magas Bentleyt, de a VW csoport állítólag ide költözteti a W12-es motorok gyártósorát is. Ez utóbbiból ugyanis a Bentley használja a legtöbbet, így a tervek szerint a jövőben az Audi A8 és a VW Phaeton csúcsváltozataiba is angol összeszerelésű motorok kerülnek majd.