Motorkerékpár-gyárat vesz a Fiat?

2014.03.27. 14:01

A legfrissebb pletykák szerint a Fiat is ajánlatot tehet az MV Agustára, amelynek sürgősen szüksége lenne egy pénzügyileg stabil hátterű tulajdonosra. Az persze kérdéses, hogy a Fiatnak valóban szüksége van-e egy újabb, fejlesztésre váró cégre a Chrysler, és saját márkái mellett.

Az MV Agusta eladásai ugyan határozott fejlődést mutattak az elmúlt években, főleg a megfizethetőbb, háromhengeres modellek bővítették a vásárlók közét, de a jelenlegi tulajdonos, a Castiglioni család aligha lesz képes hosszú távon folytatni a korszerű motorkerékpárok fejlesztését, megfelelő anyagi háttér híján. A pletykák szerint a Fiat akár néhány százmillió euróért hozzájuthatna az MV Agustához, amely hasonló legenda a motorkerékpárok között, mint a Ferrari vagy a Maserati az autók között.

Az persze kétségtelen, hogy a Fiatnak a vételárnál jóval többet kellene elköltenie a motorkerékpár-márkára, ha azt legalább önfenntartóvá, vagy méginkább nyereségessé akarja tenni, márpedig a Chrysler, a Dodge, a Jeep, az Alfa Romeo és a Fiat fejlesztésére már eddig is jelentős hiteleket volt kénytelen felvenni az olasz autógyártó. A Fiat ráadásul nem remélhet jelentős nyereséget a viszonylag kisméretű motorkerékpár-gyártótól, leginkább csak presztízs-szempontból érné meg felvásárolni az MV Agustát.

Mára láthatóan nem maradt túl sok a 70-es években elsorvasztott, de a 90-es években feltámasztott olasz motorkerékpár-iparból. A Ducati jelenleg csupán a VW csoportnak köszönhetően van stabil helyzetben, ezen kívül már csak a Piaggio csoport – az Apriliák, Derbyk, Gilerák, Piaggiók és Vespák gyártója – maradt talpon. A Benelli ma már kínai kézben van, a Laverda, az Italjet, a Malaguti és a többi, kisebb gyártó pedig elvérzett a versenyben az amúgy is folyamatosan szűkülő európai motorkerékpár-piacon.