Heteken belül itt a 9-es BMW
A német Auto Motor und Sport a hír forrása, amely szerint április végén bemutatják a 9-es BMW tanulmány-változatát. A premier helyszíne az Auto China lesz, ami nem csoda: talán Kínában fogy manapság a legtöbb méregdrága, hatalmas luxuslimuzin.
Az AMS-nek sincsenek nagyon pontos fogalmai arról, hogy mit várhatunk, csak annyit írnak, hogy a BMW állítólag valamiféle új filozófia szerint kialakított utastéren dolgozik. Ezen felül tudni vélik, hogy a 9-es sorozat alatt már a BMW új luxusautó-padlólemeze található, amelyet eredetileg a jövőre érkező új, nagyrészt alumínium 7-es sorozat, illetve a Rolls-Royce jövőbeli luxusmodelljei alá terveztek. Egyelőre legalábbis kérdéses, hogy valóban tervezik-e a BMW választék további bővítését felfelé, hisz egy, az aktuális 7-esnél nagyobb, elegánsabb és drágább modellel már saját csúcsmárkájuk, a Rolls-Royce pozícióit veszélyeztetnék a piacon, bár manapság semmi nem lehetetlen.
A BMW mostanában inkább azzal volt elfoglalva, hogy kínálata alsó peremén próbáljon rendet csinálni: elkészült az első fronthajtású modell, új alapokra helyezik a Mini kínálatot, kialakították az egységes motorpalettát, amelynek minden tagja félliteres hengerekből épül fel. Ám lassan itt az ideje, hogy a paletta felső végét is újragondolják, hisz itt jelenleg egyedül a korosodó 7-es sorozat tartja a frontot, amely az idén már hat éves lesz, a jóval frissebb Mercedes S osztállyal és annak kupé változatával, illetve az Audi A8-assal szemben. Nem mintha a 7-es nem volna jó autó, de a konkurencia ebben a szegmensben jelenleg szélesebb választékot kínál, frissebb stílusban.