Mercedes SL vadiúj biturbóval

2014.04.07. 17:32

A Mercedesnél valamiért nagyon ragaszkodtak a szívó V6-oshoz: miközben a konkurencia már rég turbómotorokban gondolkodott, Stuttgartban néhány éve még a 3,5 literes átdolgozott változata volt az újdonság. Most azonban átadja a helyét a 3 literes, ikerturbós V6-osnak, amellyel először az E osztályban találkozhattunk.

Az új motor eddig csak kiegészítette a régit, az SL roadsterben azonban már felváltja azt. Az SL 400 jelzésű változatba építik be, amely valamivel gyorsabbnak és takarékosabbnak ígérkezik az elődjénél. A különbség papíron nem nagy – az SL 350teljesítménye 306 lóerő volt, míg a utódé 333 lóerő – de azért nem teljesen észrevétlen. Az átlagfugyasztás 7,5-ről 7,3 literre csökken 100 km-en, a gyorsulás 100 km/h-ra, pedig 5,9 másodpercről 5,2-re csökken. Nyilván a végsebesség is növekedhetett volna, de már a régebbi SL esetében is az elektronika szólt közbe 250 km/h-nál, ahogy az újabbnál is.

Ez persze csak a kezdet, úgy tudjuk, szép lassan az összes hathengeres Mercedesbe ugyanez a turbós V6-os kerül majd a régi szívómotor helyett. Ezzel lassan a Daimler személyautó-kínálatából is kikopnak a szívómotorok, már csak néhány régebbi modellben találkozni velük.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.