Bár az Amerikai Egyesült Államokban 2018-tól kötelező lesz a tolatókamera minden újonnan eladott autóban, arra egyelőre nincs lehetőség, hogy a gyártók mellőzzék a visszapillantó tükröket. Pedig nem a Tesla az egyetlen, amely szívesen élne a lehetőséggel.
Az Autógyártók Szövetsége – amelyben a legnagyobb gyártók többsége, egyebek közt a GM és a Toyota is benne van – szintén támogatja a Tesla javaslatát, amely lehetővé tenné, hogy az oldalsó visszapillantó tükrök helyett az autógyárak kamerarendszereket telepítsenek az autókba. A technológia adott is – számos típusban találunk olyan összetett kamerarendszereket is, amelyekaz autó teljes környezetét szemmel tudják tartani – viszont a szabályokban egyelőre tükör szerepel, és amíg ez nem változik, a gyártók kénytelenek ragaszkodni a régi megoldáshoz.
A kamera előnye az volna, hogy jóval kisebb, mint egy tipikus visszapillantó háza, így csökkenthető vele a légellenállás. Ezen kívül könnyebben kiküszöbölhetőek velük a holtterek. A hátrányuk, hogy a tükörrel szemben képesek elromlani, áram nélkül pedig egyáltalán nem működnek. Az elromlási hajlam persze akár előny is lehet az autógyártók szemszögéből, hisz így a tükröt kiváltó kamera javítása is a márkaszervizek forgalmát növelheti.